Tuotepalautukset ja virhevastuu

Peruutusoikeus

Kuluttaja-asiakkailla on etämyyntiä koskevan kuluttajalainsäädännön mukainen oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa toimituksen saapumisesta. Peruutetun tilauksen palauttaminen on kuluttaja-asiakkaalle ilmaista. Peruutuksesta tulee erikseen ilmoittaa yhteyslomakkeella tai sähköpostilla tai kirjeitse lisäohjeiden saamiseksi. Mainitse peruutuksen yhteydessä tilausnumero.

Liitä toimituksen mukana saamasi lähetyslista tai sen kopio mukaan palautuslähetykseen. Peruutusoikeuden perusteella palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan. Pakkauksen tulee sisältää kaikki tuotteen mukana toimitetut osat. Tuotteen tulee olla käyttämätön ja moitteettomassa kunnossa niin, että se voidaan jälleenmyydä uudelleen.

Liitä palautuksen mukaan tilinumerosi. Hyvitys maksetaan pankkitilille seitsemän päivän kuluessa palautuslähetyksen vastaanottamisesta.

Yritys- ja yhteisöasiakkailla ei ole ole kuluttajalainsäädännön mukaista palautusoikeutta. Palautuksista voidaan kuitenkin neuvotella erikseen. Tavanomaisesti varastotoitavat tuotteet saatetaan hyvittää kokonaan, varta vasten hankittuja tilaustuotteita ei mahdollisesti hyvitetä lainkaan.

Virhevastuu ja takuu

Tavaran myyjää koskee lainsäädännön mukainen virhevastuu. Mahdollisesta lisätakuusta kerrotaan erikseen kunkin tuotteen tuotetiedoissa. Virhevastuuseen ja lisätakuuseen perustuva palautusoikeus myönnetään sekä kuluttaja- että yritys- ja yhteisöasiakkaille.

Asiakkaan on hyvä tarkistaa vastaanottamansa tilauksen tuotteet heti. Virheellisistä tuotteista tulee reklamoida myyjälle kohtuullisessa ajassa.

Ensisijaisesti virheellinen tuote korjataan tai korvataan uudella vastaavalla tuotteella. Toissijaisesti tuotteesta maksettu summa hyvitetään takaisin asiakkaan pankkitilille.

Tilauksen mukana toimitettu lähetyslista toimii takuutodistuksena. Liitä se tai sen kopio mukaan palautuslähetykseen.

Tuotteiden palauttaminen myyjälle

Tuotteiden palauttaminen on kuluttaja-asiakkaille maksutonta sekä takuu- että peruutustapauksissa, yritys- ja yhteisöasiakkaille takuutapauksissa. Ole yhteydessä myyjään ennen palautuksen lähettämistä lisäohjeiden saamiseksi.

Pakkaa palautus yhtä hyvin, kuin se oli pakattu toimitettaessa. Liitä toimituksen mukana saamasi lähetyslista tai sen kopio mukaan palautuslähetykseen.

Asiakaspalautus 14

Käytä palautuksiin Postin Asiakaspalautus 14 -palvelua. Säilytä pakettikortista itsellesi jäävä kappale tarkasti hallussasi. Asiakaspalautus 14 -pakettikortin saa Postin konttorista palautusta postitettaessa. Postin henkilökunta avustaa pakettikortin täyttämisessä.

Asiakaspalautus 14

Muut palautusmuodot

Palautukset tehdään aina lähtökohtaisesti Postin Asiakaspalautus 14 -palvelulla. Erikoistapauksissa muista palautusmuodoista voidaan sopia erikseen ennakolta.

Palautusosoite

Preparator Oy
Katkiluodonkatu 7 B 1
24100 Salo

Muut yhteystiedot.